כל מה שעליכם לדעת לפני עלייה על רכב דו גלגלי ממונע
רכב דו גלגלי ממונע – בשנים האחרונות נרשמת מגמת עלייה חדה בעשיית שימוש באופניים ובקורקינטים חשמליים.
עם כל האהבה שלנו לדו- גלגליים הללו, ועל אף שלל היתרונות שהם טומנים בחובם, יש לציין כי היעדר מודעות לחוקי הבטיחות
והנהיגה הקבועים בחוק ע"י כלל הרוכבים למיניהם, יוצר מצב מסוכן מאוד המוביל לתאונות שתוצאותיהן עלולות להיות קשות.
לכן, החלטנו לרכז עבורכם את כל העובדות והנתונים החשובים, שעליכם לדעת (וליישם)
לפני שאתם עולים על הרכב הדו גלגלי הממונע שלכם, בנסיעה לאוניברסיטה, לבילוי בדרום העיר, או סתם לביקור מכר וותיק;
רכב דו גלגלי ממונע תקנות וחוקי תעבורה שחשוב להכיר
בראש ובראשונה יש לדעת כי על כל כלי רכיבה דו גלגלי ממונע נדרש לעמוד בתנאים של תקנות התעבורה.
בארץ כמו בארץ, סוחרים ובעלי חנויות שונות מצאו את דרכם לצרכן הפוטנציאלי תוך שהם עוקפים את דרישות התקן הנ"ל
וישנם אף סוחרי אופניים וקורקינטים חשמליים היום, אשר מבצעים בהם שינויים האסורים על פי החוק, דבר שמעמיד את הרוכשים הפוטנציאליים בסיכון,
וכל זאת במטרה לחזק ולשפר את הביצועים של אותם דו גלגליים כדי למכור אותם ביותר כסף; שינויים אלו
למעשה הופכים את האופניים והקורקינטים למעין קטנועים, ובשל כך הם הופכים למסוכנים לשימוש בהרבה יותר, במיוחד בקרב צעירים שלא מודעים לסכנות הכרוכות בדבר.
היכן מותר לרכב?
ככלל, ישנו איסור ברור לכל כלי הרכב הממונעים לעלות על המדרכה (אלא אם כן מוליכים אותם שלא תוך כדי רכיבה).
כלומר, מותר לרדת מהדו גלגלי ולהוליך אותו על פני המדרכה, כשהולכים לצידו ואוחזים בכידון שלו.
תתפלאו גם לדעת כי איסור הרכיבה על הדו גלגלי חל אף בשטחי מעברי חצייה ומקום בו הרוכב מעוניין לחצות את הכביש במקום מוסדר, עליו לרדת מהדו גלגלי ולהוליך אותו ביד.
אז היכן כן מותר לרכב על האופניים והקורקינטים החשמליים?
ניתן לרכב עליהם בתחומים של שבילי אופניים, כאשר קיים באזור שביל מוסדר, אזי מותר לרכב רק בו ולא בחלקים אחרים של הדרך.
במקרה שאין שביל אופניים מוסדר, על הרוכב לרכב על כביש בצד, כאשר נתיב הנסיעה צריך
להיות כמה שיותר קרוב לשפתו הימנית של הכביש, תוך כדי הקפדה על שמירת מרחק בטיחות סביר משאר כלי הרכב.
רכב דו גלגלי ממונע סוף מעשה במחשבה תחילה – רכישת ביטוח
לידיעתכם כי נסיעה על כלי תחבורה דו גלגלי ממונע מכיל פוטנציאל תאונה גבוה ביחס לכל נסיעה על דו גלגלי שאינו ממונע.
ישנם מקרים רבים שבהם רוכב דו גלגלי ממונע נקלע לתאונת דרכים וכתוצאה מכך מוצא את עצמו עם שבר ביד או רגל (או אף גרוע מכך)
ובשל כך אורח החיים שלו משתבש והוא מצוי בהליך שיקומי תוך שהוא מנוע מללכת לעבודה למשך מספר חודשים (תקופה שעשויה לעלות הרבה כסף).
ההיערכות הטובה ביותר למצבים עגומים מאין אלו היא ברכישת ביטוח אשר מתגלה בדיעבד כדבר הכי חכם שאפשר היה לעשות.